SlowLog

Recepten, Restaurants en Recensies. Ter verdediging van het recht op genieten van goed eten en drinken.

zondag, maart 20, 2005

Recept: Spinazie lasagna

Heerlijk gegeten bij Erik en Heleen. Een spinazielasagna met Zalm. Ik vind het altijd lekker als de lasagnabladen niet te zacht zijn gekookt en als de lasagna lekker stevig is. Dat is lastig bij verse spinazie. Maar Erik had het goed voor elkaar. Stevige lasagne met een bite. Ik hoop dat ik zijn recept nog ontfutseld krijg zodat ik het recept online kan zetten.

Niet getreurd, genoeg alternatieven voor handen zou ik zeggen. Dit recept is een vegetarische versie die je zo zou kunnen voorzetten aan vrienden die nooit vegetarisch eten. Door de pittige gorgonzola en de spinazie krijg je een fijne combinatie van smaken.

Dit recept is voor 4 personen.

Ingrediënten
Een halve kilo spinazie (vers natuurlijk)
150 g gorgonzola (kaas)
1 bakje ricotta (kaas 250 g)
4 eetlepels groene pesto
1 pot Napoletanasaus met basilicum (425 g)
250 g lasagnebladen
1/2 zakje gemalen oude kaas (à 150 g)

Bereiding:
Oven voorverwarmen op 175 °C of gasovenstand 3. Maak de spinazie klaar volgens methode Bas: overgieten met kokend water uit de waterkoker. Gorgonzola verkruimelen. In kom spinazie, gorgonzola, ricotta en pesto goed mengen. Op smaak brengen met zout en peper. In een grote ovenschaal dun laagje tomatensaus schenken. Afdekken met laagje lasagne en laagje spinaziemengsel. Tweemaal herhalen en eindigen met lasagnebladen. Afdekken met tomatensaus. Gemalen kaas erover strooien. Schotel in midden van oven in ca. 35 minuten gaar bakken.

Ik zou er een frisse Italiaan bij drinken. Een Pinot Grigio Trentino van de Appie of zo.

1 Comments:

At 7:34 p.m., Blogger Neil (Slowlogger) said...

Ik zal het recept deze week posten! Dank je voor je reactie.

 

Een reactie posten

<< Home