SlowLog

Recepten, Restaurants en Recensies. Ter verdediging van het recht op genieten van goed eten en drinken.

zondag, maart 13, 2005

Restaurant: Brasserie Harkema

Soms zijn er van die eetgelegenheden waar je verbaasd staat dat ze nog gemaakt worden. Heerlijk eten op je bordje, professionele bediening, gezellige sfeer en bovendien erg betaalbaar. Brasserie Harkema. Try it yourself zou ik zeggen. Er is 1 klein minpuntje. De huiswijn komt uit een biertap en daar ben ik principieel tegen. Toch even geprobeerd en inderdaad: Niet te zuipen dat spul. Wijn van de wijnkaart dus en niet uit het biertapje.

Harkema ligt in het oude Nes gebouw bekend van de tabaksindustrie van Amsterdam. Het ligt parallel aan het Rokin ongeveer tegenover Hajenius. Als je een biertje drinkt in Tara (Irisch pub) dan kun je via de andere kant doorlopen en kom je uit bij Harkema. Grote ruimte, vol met mensen en een fantastisch metropolitisch interieur. Groots. Mooie (lege) wijnflessen aan de wand.

Het eten is goed. Geen haut cuisine maar wel verzorgd en degelijk. Een 7 zou ik zeggen. Als ik de prijs/kwaliteit tegen elkaar afzet zou ik dit een omfietser willen noemen. 5-8 euro voor een voorgerecht en 12-15 euro voor een hoofdgerecht vind ik geen hoofdstedelijke prijzen.

Reserveren is noodzakelijk want het is erg druk (kan ook online!) en voor groepen is apart reserveren aan te raden.

Brasserie Harkema
Nes 67 Amsterdam
www.brasserieharkema.nl
Reserveren: 020-4282222

1 Comments:

At 7:09 p.m., Anonymous Anoniem said...

Succes met online reserveren: Drie dagen voor kerst kregen we een mailtje dat het online reserveringssysteem er geen rekening mee had gehouden dat Harkema op 1ste Kerstdag dicht was en dat onze reservering helaas niet door kon gaan. Ongelofelijk.

 

Een reactie posten

<< Home