SlowLog

Recepten, Restaurants en Recensies. Ter verdediging van het recht op genieten van goed eten en drinken.

maandag, maart 21, 2005

Recensie: Quickfish

Ik vertel het vaak en veel. Aan iedereen die het wil horen. Snel koken (maar slow eten) hoeft niet te betekenen dat je zo'n voorgeprepareerde zoute smaakloze bak voer bij de supermarkt haalt die je in de magnetron moet opwarmen. Vers en snel gaan prima samen. Zeker op mijn sportmaandag wil ik graag snel maar toch vers eten. Lekker snel verteerbaar zodat het niet in de weg zit bij het Squashen.

18:57 Ik pak het zakje verse erwten en worteltjes (AH) uit de koelkast en prik er 3 gaatjes in, leg het op een bordje, in de magnetron.

18:58 Ik pak de verse zalm en paneer hem met fijn maismeel.

18:59 Ik verwarm de pan, doe wat olijfolie erin en leg de zalm er voorzichtig in.

19:00 Magnetron aan. 4,5 minuut voor de erwten en wortelen

19:02 Draai de zalm om. (wat wordt ie lekker bruin!)

19:04 Erwten uit de magnetron. Laat ze 1 minuut staan. en verwarm de borden voor in de magnetron.

19:05 Eerst de groenten op het bord, verse peterselie erover, zalm erbovenop.

Feest op tafel in 8 minuten.

PS: Ik moet vanavond sporten natuurlijk maar een glaasje Arendsvallei Chardonnay uit Zuid Afrika van de HEMA doet het wel erg goed bij dit gerecht.