SlowLog

Recepten, Restaurants en Recensies. Ter verdediging van het recht op genieten van goed eten en drinken.

vrijdag, april 01, 2005

Recept: Paprika BBQ

BBQ klinkt als stokbrood, sausjes, veul vlees, nog meer sausjes, nieuw stokbrood, satesaus en rundvleesalade.

Niet mijn BBQ. Eigenlijk is het gewoon koken op de BBQ en dat is leuk, lekker en gezond. Vooral als je nieuwe methoden ontdekt om het BBQ' en lekkerder of makkelijker te maken. Ik heb vaak verteld over mijn BBQ bosui maar vandaag heb ik ontdekt hoe je punt-paprika perfectos klaar kunt maken op de hete kooltjes. Ik heb overigens een gasBBQ omdat dat veel gezonder is en omdat deze veel sneller aan te steken en bij te regelen is.

Ok. De paprika. Stop 2 puntpaprika's in je magenetron. Uit het zakje, niets aan doen. Vol vermogen, 3 minuten. Daarna insmeren met een olie en knoflook met zo'n hittebestendig sileconen kwastje. Heel handig. Op de BBQ, rustig aan, paar minuutjes bruin laten worden en je hebt een heerlijke groenten voor bij het stukje vlees of vis dat je hebt klaargemaakt.

Dat is mijn BBQ.

Check deze zomer zeker barbecue.pagina.nl voordat je aan de slag gaat.