SlowLog

Recepten, Restaurants en Recensies. Ter verdediging van het recht op genieten van goed eten en drinken.

zaterdag, februari 11, 2006

Recensie: Heimwee naar La Douce France


Een nieuw boekje over eten in Frankrijk. Het zoveelste boekje. Een goedkoop, klein boekje. Tenminste, dat dacht ik. Totdat ik het doorbladerde en van bladeren verviel in lezen en van dat lezen van schrik de tijd vergat zodat de vriendelijke verkoopster in de boekhandel mij er op moest attenderen dat ze nu toch echt moesten gaan sluiten. Aangezien ik nog geen afscheid wilde nemen van mijn Frankrijkgevoel heb ik het gekocht.

Een nieuw boekje over eten in Frankrijk. Boordevol tips en recepten. Authentiek en snel geschreven. Mooi en nog goed koop ook!

Met fijne recepten en belevenissen. Niet alleen de moeilijke recepten maar vooral met veel recepten die je eigenlijk alleen tegenkomst in van die fijne Franse eethuisjes op vakantie waarvan ik me vaak afvraag: " Hoe maken ze het toch?" Daarop heb ik nu het antwoord gevonden. Over gevogelte, salades, vinaigrette, maar ook vlees, soupes en chevres. Het staat er allemaal in. Ik zal deze week wat receptjes uit het boek publiceren. Heerlijk. Voordat je het weet zit je met je hoofd in de Franse zon.

Kortom: Een kookboek om bij weg te mijmeren.

Heimwee naar La Douce France
Van Onno Kleyn

1 Comments:

At 4:52 a.m., Anonymous Anoniem said...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

 

Een reactie posten

<< Home