SlowLog

Recepten, Restaurants en Recensies. Ter verdediging van het recht op genieten van goed eten en drinken.

dinsdag, januari 17, 2006

Slowfood

Slowfood besteedt deze week aandacht aan een oude bekende: Knolselderij. Vroeger werd deze groente gemaakt met een melksaus of gekookt maar ik vind deze groente erg fijn als saus.

Kook de knolselderij, pureer hem in de passeviet (schrijf ik dat zo?) en maak hem aan met wat zout, peper en olijfolie. Lekker met de garde erdoorheen en je hebt een heerlijke dikke saus voor bij de cocquilles of voor bij de gebakken roodbaars.

1 Comments:

At 7:40 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik ben ook erg weg van knolselderij, maar helaas is mijn echtgenoot er allergisch voor. Dat betekent dus dat ik thuis nooit werk met knolselderij en in restaurants de grootst mogelijke moeite heb (je moet nu eenmaal steeds vaker een menu per tafel nemen) om iets tot me te krijgen. Ik begreep trouwens ooit van een kok (ik meen bij De Schans in Montfoort) dat heel veel sauzen worden ingekookt met knolselderij. Een weetje wat mij volkomen vreemd was.
Groet van Carla

 

Een reactie posten

<< Home