SlowLog

Recepten, Restaurants en Recensies. Ter verdediging van het recht op genieten van goed eten en drinken.

donderdag, januari 26, 2006

Recept: kaasfondue


Mijn schoonmoeder maakte het vroeger nog wel eens. Nu is het waarschijnlijk teveel werk. Zelf doen dus. Aangezien ik naar Frankrijk ga is het de moeite waard om nog eens wat recepten op te duikelen want volgens mij maakt iedereen kaasfondue op zijn eigen wijze wijze. Kaasfondue dus:

Ingrediënten
150g Gruyère
150g Emmenthal
150g Appenzeller
150g Vacherin Fribourg
3 ½ dl Witte Wijn
bindmiddel
1 theelepel citroensap
1-3 theelepel kirsch.
versgemalen zwarte peper
mespunt nootmuskaat

Ik zorg dan ook nog altijd voor een teentje versgeperste knoflook en die witte wijn moet wel een fatsoenlijk witte wijn zijn.
Fijn stokbroodje erbij. Openhaard aan. Vrienden erbij. Avond compleet.

3 Comments:

At 11:53 a.m., Anonymous Anoniem said...

Lekker ! Als wij het bindmiddel (meestal maizena), tegelijk met de kirsch, roeren we er nog een mespuntje bicarbonaat (maagzout) door. De fondue wordt daardoor wat luchtiger. Wel blijven roeren, anders rijst alles de pan uit.
Groet van Carla

 
At 4:52 a.m., Anonymous Anoniem said...

Your website has a useful information for beginners like me.
»

 
At 3:47 p.m., Anonymous Anoniem said...

bedankt voor dit blog is het prima.

bbq rooster

 

Een reactie posten

<< Home