SlowLog

Recepten, Restaurants en Recensies. Ter verdediging van het recht op genieten van goed eten en drinken.

maandag, mei 09, 2005

Restaurant: ChilliClub (Antwerpen)

Aangezien ik zakelijk ook in Antwerpen mocht vertoeven had ik de gelegenheid om met een collega een hap te eten in het Antwerpse. Het was dus inderdaad een bezoekje met als mottto "..even kijken...waar was ik gebleven .." (zie log gisteren)

De ChilliClub is het nieuwe hippe zusje van Wok A Way. De eigenaren hebben weer alle creatiefs uit de kast gehaald om er een bijzonder trendy maar zeer betaalbare Aziaat van te maken: Je leert Japans terwijl je plast en een drankje bestellen gaat via het rode lampje op je tafel. Aangezien ik gek ben op gadgets val ik natuurlijk als een blok voor dit soort onzin. Dus genoeg erover. We hebben belangrijkere zaken te bespreken: Het eten.

The food = good. Simpele gerechten, verse ingredienten op een originele manier klaargemaakt en gepresenteerd. Zelfs de sweet chilli saus was vers van het huis. Dat maken we wel eens anders mee. Wij bestelden een schotel van ongeveer 25 verschillende aziatische hapjes (voldoende als hoofdgerecht) met en paar glazen witte wijn en een fles water en rekenden 38 euro af. Dat vind ik geen geld voor zo veel Aziatisch eetplezier.

Het concept van de ChilliClub is simpel en doeltreffend. Simpele, toegankelijke kaart met kleine prijzen. Je kunt sommige ingredienten die men in de keuken gebruikt ook kopen voor thuis. Dat vinden we leuk. Al is de vraag of de chili-olie die naar de naam "kiss your ass goodbye" luistert wel verantwoord thuis te gebruiken is...

ChilliClub (take away en restaurant aan de volkstraat te Antwerpen)