SlowLog

Recepten, Restaurants en Recensies. Ter verdediging van het recht op genieten van goed eten en drinken.

zondag, mei 22, 2005

Restaurant: Amadeus (Wellseind)

Soms kom je een restaurant tegen waarvan je denkt: wat doet het hier? Amadeus is zo'n restaurant. Het internet adres laat al niet veel te raden over: www.wherethefuckiswellseind.nl is duidelijk. Je bent hier aan het einde van de wereld. Als je de plaatselijke dorpelingen mag geloven tenminste. Wellseind ligt aan het einde van de dijk aan de maas. Inderdaad niet veel meer te beleven dan water. Behalve een leuk restaurantje dan.

Amadeus heeft een grappige kaart. Veel vlees maar ook vis. Niet vers want dat is op deze afstand van de zee vrijwel onmogelijk. Daarvoor moet je 2 kilometer verderop zijn bij restaurant De Fuik. Alles vers maar een beetje over de top.

Amadeus dus. Je moet er zijn voor de bed and breakfast. Niet voor het eten. Ze hebben een mooi zwembad en als je van ver komt dan is het hier geweldig....

3 Comments:

At 2:35 p.m., Anonymous Anoniem said...

Met veel zorg was het adres uitgekozen. De criteria waren: klein, afgelegen en landelijk, no-nonsense. De aankomst bevestigde dit. De kamers waren charmant en huiselijk. Het vuur knetterde, de omgeving was om stil van te worden.
Des te groter de teleurstelling dat we (vijf vriendinnen) een weekend hadden om nooit te vergeten. De ontbijttijd werd door de gastheer bepaald. Dit was bij voorkeur laat omdat hij wellicht wilde uitslapen. Van vegetarisch eten hadden ze nog niet of nauwelijks gehoord. Een vergissing op dit punt werd opgelost door het bord weg te nemen en het daar bij te laten. Onze gereserveerde tafel voor het avondeten werd weggegeven. Tuurlijk, we waren een kwartier te laat en het was volle bak. Erger was dat de "oplossing" lag in ons vervolgens zo lang mogelijk te laten wachten, vele andere en later binnengekomen gasten voor te laten gaan, waardoor we pas tegen 10 uur aan tafel konden. En "als ons dat niet beviel dan konden we opsodemieteren". Dit was de eerste scheldactie. Trouwens niet alleen wij kregen dit naar ons hoofd. Ook andere gasten kregen het over zich heen wanneer ze op beschaafde wijze hun ongenoegen uitten. We begonnen ons toch echt af te vragen op welk moment en door wie de op een tiental plaatsen opgehangen recentie was geschreven.

Bij het afscheid konden we "opflikkeren" nadat we gemeld hadden dat we de gastvrijheid ver te zoeken vonden en het eten onder de maat.

We vonden het een gemiste kans: een prachtige omgeving, smaakvol aangekleed pand en dan niet weten wat er onder echte gastvrijheid wordt verstaan en hier op creatieve wijze mee kunnen omgaan.

 
At 9:14 p.m., Anonymous Anoniem said...

Wij willen U onze reactie niet onthouden!
Zaterdag 24-11 een etentje met 8 personen
Wij hebben eerst 1,5 uur aan de bar gestaan en daarna zelf gevraagd
naar de door gereserveerde tafel.
Die krgen we in een afzonderlijke ruimte en na een half uur weer op verzoek de "menukaart"" op een stapeltje enkele vellen A4 met de toevoeging deel maar ff uit!
Ongevraagd dat wel enkele hompen grof bruin brood met het verzoek die zelf even te snijden als amuse .
Na weer vragen heel bot de bestelling opgenomen. waar bij bedenktijd niet werd gewaardeerd.
Na een uur voorgerecht Gamba's a la plancha. Erbarmelijk!
Kleine rot dingen zonder smaak zwemmend in vet!
Anderhalf uur wachten op hoofdgerecht dat om pl 23.00 optafel kwam zonder betstek zodat we intussen maar net handen aan onze tong zijn begonnen. Uiteindelijk kan je niet verwachten dat de bediening in 1,5 uur de tijd heeft om bestek te brengen!!!!!!!!!! toch?
Daarbij de constatering dat de tong niet goed was gebakken en de lamdfilet halfgaar en aan een kant te gaar was. Vieze vette gebakken aardappeltjes een als groente een slablad, met tomatenschijfje en wat prut dat slasaus leek. Niet van deze tijd en beneden iedere maat!
Opmerkingen over de wachttijd werden niet serieus genomen en het uitserveren ging van:Hier pak maar aan! Kortom het leek wel een 10e klas film met ons in de hoofdrol.
Om twaalf uur ( de bedeineing verdween oppas zat te wachte!!!!!0
toch koffie ne de rekening gevraagd. Nou die moesten we zelf maar halen aan de bar. Echt waar!!!
Daar beklag gedaan bij de 'baas''
en jawel we kregen commentaar omdat we te lang aan de bar haddeb gestaan!!!!!!!! Kon mijn oren niet geloven. Niks van sorry of begrip of wat dan ook.
Oordeel: Hoe is het mogelijk in deze tijd???? En wat denk men wel niet. Advies: WEGBLIJVEN HIER
Hans Ekelmans
Bouwing 10
TUIL.
ekelmans@worldonline.nl

 
At 4:48 p.m., Anonymous Anoniem said...

bepaald niet klant vriendelijk, als je wilt reserveren en vraagt gaat lukken , want de vorige keer hebben wij 2 1/2 uur moeten wachten op het voorgerecht, zegt die mopperkont das geen goede instelling laat maar.
ze bekijken het maar kom er niet meer,

 

Een reactie posten

<< Home